Bestel een donatiebox

Van voetballende burgemeesters, sponsorlopende scholieren tot fondsenwervende fietsers: op veel verschillende manieren zamelen mensen geld in voor de Leprastichting.

Dat doen ze individueel, maar ook gezellig in een groep. Doe mee en organiseer ook een sportieve of creatieve activiteit met je buren, vrienden of (klein-)kinderen. Koekjes verkopen, een benefiet-etentje, laat je sponsoren bij de avondvierdaagse of ga eens op een rommelmarkt staan – alles kan!

trouwfeest donateurs

Jaco en Nathalie vierden hun trouwfeest en

vroegen aan hun gasten geen cadeau,

maar een gift aan de Leprastichting.

Gratis donatiebox

Vraag een gratis donatiebox aan bij de Leprastichting via het formulier of telefonisch via 020 59 50 500 of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Formaat donatiebox: 8 x 12 x 8 cm.

Op zoek naar inspiratie? Deze mensen gingen je voor!

donateur will en jos baijens

Gouden huwelijksjubileum Will en Jos Baijens

Will en Jos Baijens vierden hun gouden huwelijksjubileum met familie en vrienden. In plaats van een cadeau voor henzelf, vroegen zij hun gasten om een bedrag te doneren voor orthopedisch schoeisel voor leprapatiënten. 'We zijn altijd werkzaam geweest in het orthopedisch schoenenvak. Mensen die voetproblemen hebben door lepra liggen ons na aan het hart. Vandaar de inzameling. Voor ons feest hadden we onze werkplaats omgetoverd tot feestzaal.'

donateur rikus gerdes

65e verjaardag van Rikus Gerdus

Rikus Gerdus maakt op zijn 65e verjaardag met familie en vrienden een rondvaart op de Friese meren. Zijn gasten brachten geen cadeaus mee, maar deden een donatie aan de Leprastichting. 'Ik vind het belangrijk dat er voor de leprapatiënten goed opgeleide artsen en voldoende medicijnen beschikbaar zijn. Ik hoop dat de opbrengst van mijn inzamelingsactie voor een aantal patiënten verlichting mag brengen.'

actie dolf evenberg 70jaar klein

De verjaardagsactie van donateur Dolf Evenberg

Voor zijn zeventigste verjaardag nodigde Dolf Evenberg zijn familie en vrienden uit voor een groot feest met een heerlijk Indisch buffet. Hij vroeg aan zijn gasten geen cadeaus, maar een donatie aan de Leprastichting. ‘Ik ben in Indonesië geboren en weet dat lepra daar veel voorkomt. Ik wil graag dat de ziekte uitgebannen wordt.’ Lees meer >>

Blog3 Foto1

School in actie: CSG Calvijn Vreewijk

Onderwijsteamleider en ambassadeur van de Leprastichting Peter Euser van CSG Calvijn blijft de leerlingen inspireren om in actie te komen voor de Leprastichting. Rozen verkopen rond Valentijnsdag, spullen te verkopen op Koningsdag, statiegeldbonnetjes in zamelen, te collecteren bij supermarkten, alle creativiteit werd erop losgelaten. Acht leerlingen reisden zelfs af naar Vietnam om met eigen ogen te zien hoe hun acties verschil kunnen maken voor (ex-) leprapatiënten. Ook interesse? Neem contact met ons op via 020 5950500 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

KBS Laurentius 40 jaar Leprastichting

KBS Laurentius: super supporter

De sponsorloop van de bovenbouw van de Laurentiusschool is elk jaar weer een feest. Voor de 43e editie zamelden leerlingen uit groep 5 t/m 8 maar liefst €16.836,45 in voor kinderen in lepradorpen in India. Wat een fantastisch resultaat!

Lepraloop 2017

Lepraloop Oostkapelle 2017

De 9e lepraloop was weer een groot succes. Met 85 hardlopers gingen ze van start en hebben gezamenlijk €525,- euro opgehaald. Het prachtige parcours loopt door de duinen, bos en strand bij Oostkapelle. Bekijk de leuke foto's of schrijf je in voor de volgende editie op: www.lepra-loop.webs.com

inspirerende-acties-peter-euser

Jenny Schilt en Peter Euser: € 31.460

Peter en Jenny zullen hun trip naar Indonesië nooit vergeten. Na deze trip naar Indonesië zijn Peter en Jenny ambassadeurs van DurfJijMee geworden. Beide hebben verschillende acties georganiseerd om geld op te halen voor de Leprastichting. Peter heeft op de school waar hij werkt acties georganiseerd en Jenny heeft het initiatief genomen voor de Leprarun in Lelystad. Beide houden een blog bij waar ze vertellen over de acties die opgezet zijn om geld op te halen.

NBE elftal

Nederlands Burgemeesterselftal

Het Nederlands Burgemeesterselftal bestaat uit dertig burgemeester die voetballen voor de Leprastichting. Dit team speelt vooral tegen Businessclubs van Betaald Voetbal Organisaties. De uitdager brengt een bedrag bijeen, dit is een schenking voor de Leprastichting. In 25 jaar hebben de burgemeesters 500.000 euro bij elkaar gevoetbald.

Ja, stuur mij een gratis donatiebox

(Vermeld ook je naam en adres)

Donatiebox blauwe achtergrond