Header voorbeeld twee fotos6

Periodieke schenking en fiscale voordelen

Bij schenkingen aan de Leprastichting gelden de volgende fiscale voordelen:

fiscale-voordelen

Periodieke schenking aan de Leprastichting

Een periodieke schenking via een zogenaamde onderhandse akte is volledig aftrekbaar van de belasting. De looptijd van de schenking bedraagt minimaal vijf jaar. Het vastleggen van een schenkingsakte is kosteloos en kan met ingang van 2014 zonder tussenkomst van de notaris. Print het formulier [PDF] in tweevoud, vul beide versies in en stuur ze zonder postzegel naar:

Leprastichting
Antwoordnummer 19353
1000 WD AMSTERDAM

(geen postzegel plakken)

Wij sturen u een ondertekende versie retour.

Als u nog vragen heeft, kunt u bellen met Petra van den Heuvel, 020 - 5950505 of e-mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Aftrek zonder schenkingsakte

Giften aan een goed doel zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, zolang het totale bedrag van al uw giften aan goede doelen minimaal één procent van het belastbare inkomen en minimaal € 60 bedraagt en zolang u schenkt aan ANBI gecertificeerde doelen (de Leprastichting staat bij ANBI geregistreerd onder de statutaire naam: Nederlandse Stichting voor Leprabestrijding). U mag maximaal tien procent van uw belastbaar inkomen aftrekken.

Meer informatie over ons leprawerk

Werkwijze footer

Onze werkwijze >>

Waar zijn we actief footerWaar zijn we actief >>