KreaDoe header

Haak (weer) mee op onze Haakathon!

Haaknieuws!

Webshop pic gehaakte teckel Lotje

Oproep: haak tegen lepra! >>

Haakathon2015

Schrijf je in voor de Haakathon! >>

Catootje

Nieuw haakpatroon: Catootje! >>

DenDennis meisje en knuffelDenDennis in India >>

Banner rk op reis

Rode Kater op reis >>

Schrijf je in voor één van de Haakathons en haak mee voor leprabestrijding!

Op WereldLepraDag 2017 (29 januari) gaven wij het startschot voor alweer de derde editie van onze haakmarathon. Durf jij ook de uitdaging aan om samen met andere hakers een dag lang te haken in de strijd tegen lepra? Beginners én gevorderden, iedereen kan meedoen. Jij ook! Bekijk hier de foto's van hakers die jou voorgingen.

Hoera, een nieuw haakpatroon!

Zoals ieder jaar lanceerden we ook in 2017 een nieuw haakpatroon van een figuurtje uit Jan, Jans en de kinderen, ontworpen door haakgoeroe DenDennis. Dit jaar voegen we Catootje aan de collectie toe! Je weet wel, dat meisje met mopsneus, bril, 2 staartjes en een naveltrui. Liever (nog) een Rode Kater of Teckel Lotje haken? Ook dat kan!

Haak je (weer) mee?

Op diverse locaties in het land worden Haakathons gehouden! Op deze dag kun je zoveel mogelijk Catootjes, katers of teckels haken! Dat is niet alleen flink wat 'haakuren' maken, maar ook ontzettend gezellig. Jouw gehaakte exemplaren verkoop je na afloop aan vrienden, familie, en collega's. De opbrengst gaat naar de Leprastichting. We zouden het fantastisch vinden als je op deze manier meehelpt in de strijd tegen lepra!

DenDennis: ‘De Haakathon is ondertussen een begrip geworden in de Nederlandse haakwereld. Ook dit jaar gaan we laten zien dat we met haken écht iets kunnen betekenen voor de Leprastichting.’

Als je meedoet met de Haakathon krijg je al het benodigde materiaal en het haakpatroon. Vergeet je niet je haaknaald mee te nemen? Voor Catootje heb je haaknaald nummer 2,5 nodig, voor de Rode Kater en Teckel Lotje haaknaald nummer 3.

Schrijf je nu in voor één van de Haakathons! Neem contact op met de locatie zelf om een plekje te reserveren >>

Vragen? Ga naar de vraag-en-antwoord-pagina.

Wil je graag zelf een Haakathon organiseren? Neem dan contact op met Mario Perria via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bestel in onze webshop!

De Rode Kater, Teckel Lotje en Catootje zijn exclusief verkrijgbaar via onze webshop. Je kunt daar een haakpakket, alleen het haakpatroon, of een reeds gehaakt exemplaar bestellen.

Haakathon foto header

Haak 't verschil

In de aanloop naar WereldLepraDag 2016 zond de digitale tv-zender ONS vier zondagen het programma Haak 't verschil uit. Hierin ging haakgoeroe DenDennis drie weken het land in om het haakvirus te verspreiden, en om iedereen aan het haken te krijgen. Ook vertellen onze ambassadeurs Curt Fortin, Huub Stapel, Jan Kruis en Janny van der Heijden over het belang van de bestrijding van lepra.

Bekijk nu de Haak 't verschil afleveringen >>