Vrijwilliger voor lepra

Zo'n 1000 vrijwilligers zetten zich in om lepra te bestrijden

De Leprastichting kent drie Kringen van honderden vrijwilligers die ieder jaar geld inzamelen voor de leprabestrijding. Rond Wereldlepradag (eind januari) wordt jaarlijks door de Kringen gecollecteerd. Ook zorgen de Kringen ervoor dat de Leprastichting vertegenwoordigd is op verschillende activiteiten in het land, zoals beurzen en rommelmarkten.

Leprawinkel Deventer

De Leprawinkel valt onder Stichting Deventer Lepra-project en is ruim 35 jaar geleden opgezet. Sindsdien draait het volledig op de inzet van vrijwilligers. Stichting Deventer lepra-project biedt al jarenlang steun aan diverse projecten in Nigeria, waaronder het verschaffen van hulpmiddelen aan diverse ziekenhuizen en het opzetten van zelfzorggroepen.

Nederlands Burgemeesterselftal

Het Nederlands Burgemeesterselftal bestaat uit dertig burgemeester die voetballen voor de Leprastichting. Dit team speelt vooral tegen Businessclubs van Betaald Voetbal Organisaties. De uitdager brengt een bedrag bijeen, dit is een schenking voor de Leprastichting. In 25 jaar hebben de burgemeesters 500.000 euro bij elkaar gevoetbald.

Wilt u ook helpen? Voor informatie kunt u contact opnemen met:

Kring Groningen

Bob van Wilgen