Organiseer een actie

Van voetballende burgemeesters, sponsorlopende scholieren tot fondsenwervende fietsers: op veel verschillende manieren zamelen mensen geld in voor de Leprastichting. Dat doen ze individueel, maar ook gezellig in een groep. Doe mee en organiseer ook een sportieve of creatieve activiteit met je buren, vrienden of (klein-)kinderen. Koekjes verkopen, een benefiet-etentje, laat je sponsoren bij de avondvierdaagse of ga eens op een rommelmarkt staan – alles kan!

Vraag een gratis donatiebox aan bij de Leprastichting via 020 59 50 500. Of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op zoek naar inspiratie? Deze mensen gingen je voor!

Durfjijmee 2014 vertrek in vliegtuig

School in actie: CSG Calvijn Vreewijk

Onderwijsteamleider en ambassadeur van de Leprastichting Peter Euser van CSG Calvijn blijft de leerlingen inspireren om in actie te komen voor de Leprastichting. Rozen verkopen rond Valentijnsdag, spullen te verkopen op Koningsdag, statiegeldbonnetjes in zamelen, te collecteren bij supermarkten, alle creativiteit werd erop losgelaten. Acht leerlingen reisden zelfs af naar Vietnam om met eigen ogen te zien hoe hun acties verschil kunnen maken voor (ex-) leprapatiënten. Ook interesse? Neem contact met ons op via 020 5950500 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

KBS Laurentius 40 jaar Leprastichting

KBS Laurentius: super supporter

De sponsorloop van de bovenbouw van de Laurentiusschool is elk jaar weer een feest. Voor de 40e editie zamelden 443 leerlingen uit groep 5 t/m 8 maar liefst €19.595,40 in voor kinderen in lepradorpen in India. Wat een fantastisch resultaat!

Leprarun

Leprarun in Lelystad

Ruim 70 lopers gingen op zaterdag 15 maart de sportieve uitdaging aan voor de Leprastichting. Zowel op de 5km als 10 km werden er - ondanks de harde wind - topprestaties geleverd in de Bataviahaven. Het inschrijfgeld (zo'n €900) werd gedoneerd de Leprastichting.Bekijk de foto's van de Leprarun

inspirerende-acties-elfstedentocht

Elfstedentocht te fiets: € 4.610

Kyra Franck en Esther Visser, deelnemers van het Jongerenproject DurfJijMee 2010, fietsten de Friese Elfstedentocht met 40 vrienden, die zich allemaal lieten sponsoren.

inspirerende-acties-peter-euser

Jenny Schilt en Peter Euser: € 31.460

Peter en Jenny zullen hun trip naar Indonesië nooit vergeten. Na deze trip naar Indonesië zijn Peter en Jenny ambassadeurs van DurfJijMee geworden. Beide hebben verschillende acties georganiseerd om geld op te halen voor de Leprastichting. Peter heeft op de school waar hij werkt acties georganiseerd en Jenny heeft het initiatief genomen voor de Leprarun in Lelystad. Beide houden een blog bij waar ze vertellen over de acties die opgezet zijn om geld op te halen.

inspirerende-acties-kai-stevens

Kai Stevens: €2.165

"In 2009 heb ik tijdens mijn bezoek aan het lepradorp Quy Hoa in Vietnam veel geweldige kinderen ontmoet. Kerngezonde kinderen die een goede toekomst tegemoet zouden moeten gaan. Ware het niet dat hun ouders leprapatiënt zijn. Dat verandert alles, want door het stigma op Lepra en de armoede waarin ze leven kunnen ze vaak niet eens naar de middelbare school en blijven voor altijd anders dan andere kinderen. Omdat zij destijds een speciale plek in mijn hart hebben gekregen ga ik nu de halve marathon lopen om sponsorgeld voor hen op te halen. Voor maar 60 euro kan een kind een heel jaar naar de middelbare school!" Kai Stevens, ambassadeur van DurfJijMee

NBE elftal

Nederlands Burgemeesterselftal

Het Nederlands Burgemeesterselftal bestaat uit dertig burgemeester die voetballen voor de Leprastichting. Dit team speelt vooral tegen Businessclubs van Betaald Voetbal Organisaties. De uitdager brengt een bedrag bijeen, dit is een schenking voor de Leprastichting. In 25 jaar hebben de burgemeesters 500.000 euro bij elkaar gevoetbald.

Scholen in actie!

Dit najaar reizen jongeren van het Calvijn-Vreewijk en Comenius Capelle aan den IJssel op werkbezoek naar Vietnam. Beide scholen voeren al 2 jaar actie voor de projecten in Vietnam. Durf jij mee? Kom ook met jouw school in actie >>

Meer informatie over ons leprawerk

MG 5475