Chequefoto Goed Geld Gala 2019

De Nationale Postcode Loterij

Al sinds 1996 is de Leprastichting begunstigde van de Nationale Postcode Loterij. Met haar jaarlijkse bijdrage – 1,35 miljoen euro – kunnen we duizenden leprapatiënten helpen.

In 2017 ontvingen we voor ons droomproject ‘Stop Leprabesmetting!’ een extra bijdrage van ruim 9,3 miljoen uit het Droomfonds van de Nationale Postcode Loterij. Binnen dit vijfjarige project worden 500.000 mensen preventief behandeld en is de verwachting dat het aantal nieuwe besmettingen in de projectgebieden aan het einde van de projectperiode is gedaald met 50%.

Bedrijven en stichtingen

Samenwerkingen met bedrijven en stichtingen leiden tot vergroting van ons draagvlak. Niet alleen door toename van het aantal mensen dat zich betrokken voelt bij leprabestrijding, maar ook dankzij extra financiële middelen.

Collega-organisaties

We werken samen met collega-organisaties om de effecten van onze steun aan leprapatiënten te vergroten en te versterken.

Onderzoeksinstellingen

De Leprastichting werkt samen met onderzoeksinstituten die onderzoek doen in de landen waar wij onze programma’s uitvoeren.

Internationale netwerken

De Leprastichting is een relatief kleine speler op het gebied van internationale ontwikkelingshulp. Om de strijd tegen lepra hoog op de agenda te houden, is samenwerking van cruciaal belang. Daarom werken we samen binnen vele nationale- en internationale netwerken.