Het opsporen van lepra in lokale dorpen
Een strip medicijnen
Een lokale vrijwilliger helpt bij het opsporen van lepra

Ik help mee lepra in mijn dorp op te sporen

Dorpsvrijwilliger July

In Indonesië gaan we het verspreiden van lepra tegen door dorpen ‘lepravriendelijk’ te maken. In deze dorpen worden zowel de gemeenschap als zorgverleners betrokken in het herkennen van lepra en het tegengaan van sociale uitsluiting. Dorpsgenoten worden attent gemaakt op de symptomen van lepra en patiënten kunnen zich aansluiten bij zelfzorggroepen. Hier worden zij getraind in het zo goed mogelijk verzorgen van hun wonden. Ook delen ze hun ervaringen en worden ze ondersteund bij het opbouwen van een bestaan. Dit geeft mensen die te maken hebben met lepra hun veerkracht terug en maakt hen verbondener te midden van hun gemeenschap.

Help mee aan een Indonesië zonder lepra

Iedereen kan meehelpen in de strijd tegen lepra. Want elke donatie maakt écht een verschil. Helpt u ook mee?

Wat hebben we bereikt in Indonesië?

Onze behaalde resultaten van afgelopen jaar

Nieuwe leprapatiënten opgespoord en behandeld

Gezondheidsmedewerkers en lokale vrijwilligers getraind

Directe contacten van nieuwe leprapatiënten werden preventief behandeld

Door lepra getroffen personen gingen er financieel en sociaal op vooruit

Bekijk alles
Een vrouwelijke arts uit Indonesie onderzoekt een man op symptomen van lepra

Stop leprabesmetting!

Met ons project ‘Stop leprabesmetting!’ willen we de overdracht van lepra doorbreken. Dit doen we in Indonesië, India en Brazilië, in gebieden waar de meeste leprapatiënten worden gediagnosticeerd.

Een strip van het preventieve medicijn SDR

LPEP: preventieve behandeling van contacten van leprapatiënten

Contacten van een leprapatiënt hebben 60% minder kans om zelf de tropische ziekte te ontwikkelen wanneer zij een eenmalige dosis van het antibioticum rifampicine innemen.

Help mee. Doe wat u kunt.

Meehelpen in de strijd tegen lepra is voor iedereen mogelijk. Elke donatie maakt een groot verschil voor de toekomst van leprapatiënten.

• € 15

Met dit bedrag zorgt u ervoor dat we één leprapatiënt kunnen opsporen en testen

• € 35

U helpt één leprapatiënt te genezen en stopt de besmetting