Vietnam

Vrouw in Vietnam Lepra is in Vietnam onder controle. De Leprastichting richt zich nu op de laatste gebieden waar nog relatief veel lepra voorkomt en op revalidatie van mensen die gehandicapt zijn geraakt door lepra.

Het programma in Vietnam wordt mede gefinancierd door de Peerke Donders Stichting, de Nationale Postcode Loterij, het Lepra Schoolfonds, het Liliane Fonds en de Sasakawa Memorial Health Foundation (Japan). Vanuit het kantoor in Hanoi worden onze programma’s in de Mekong gecoördineerd: in Vietnam, Cambodja en Myanmar (Birma).

Handicaps tegen gaan

Vietnam heeft een hoog percentage ex-leprapatiënten met een handicap door lepra: meer dan 14.000 mensen wachten nog op hulp of revalidatie. Belangrijke doelen zijn dan ook het voorkomen van verdere verminking, medische en sociaaleconomische revalidatie en het verminderen van de isolatie van leprapatiënten en hun familie. Lees verder >>

Resultaten 2015

Eerste groep studenten in Hanoi studeert af als orthopedisch schoenmaker