Header voorbeeld twee fotos5

Wetenschappelijk onderzoek naar lepra

De Leprastichting is wereldwijd één van de grootste spelers op het gebied van wetenschappelijk onderzoek naar lepra en financiert diverse projecten. De Leprastichting maakt deel uit van de Leprosy Research Initiative (LRI), een onderzoeksinitiatief wat in 2013 is opgericht om onderzoek naar lepra te bevorderen. De LRI financiert projecten binnen 5 onderzoeksprioriteiten. De LRI wordt geadviseerd door een onafhankelijke commissie de Scientific Review Committee (SRC). Nigeria Medisch onderzoekIn het najaar oordeelt de commissie welke ingediende onderzoeksvoorstellen in aanmerking komen voor een financiële bijdrage van de LRI en in het voorjaar wordt de voortgang van de lopende projecten besproken. Bezoek onze speciale wetenschapswebsite leprosyresearch.org voor meer informatie over wetenschappelijk onderzoek naar lepra  en het indienen van projectvoorstellen (Engels).

Praktijkgericht onderzoek naar lepra

We richten ons steeds meer op toegepast onderzoek. De resultaten hiervan zijn vaak direct bruikbaar in de praktijk. Hierdoor kunnen we concrete stappen maken, waar de leprabestrijding op wereldwijde schaal van meeprofiteert.

Digitale bibliotheek

Voor iedereen die op zoek is naar wetenschappelijke publicaties en rapporten over lepra en vergeten tropische ziekten, en daaraan gerelateerde onderwerpen zoals stigma en beperkingen, hebben we Infolep en InfoNTD ontwikkeld. Deze digitale bibliotheken geven toegang tot vakliteratuur voor iedereen die zich bezighoudt met lepra en vergeten tropische ziekten, zoals onderzoekers, studenten, hulpverleners en beleidsmedewerkers.

Gratis toegankelijk

De ruim 23.000 publicaties zijn voor iedereen gratis toegankelijk. Wil je op de hoogte blijven van specifieke informatie, zoals bijvoorbeeld ‘leprosy and children’ of ‘leprosy in Brazil’, registreer je dan op de Infolep website om je kosteloos te abonneren op een RSS-feed. Van artikelen waarbij alleen de samenvatting wordt weergegeven kun je gratis de gehele tekst opvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer informatie over ons leprawerk

Werkwijze footer

Onze werkwijze >>

Waar zijn we actief footerWaar zijn we actief >>