WereldLepraDag 2018

Geen kind meer gehandicapt door lepra

Wat als je als vader of moeder te horen krijgt dat je kind lepra heeft? Je wereld stort volledig in. Dit gebeurt bijna 50 keer per dag. Want iedere 30 minuten krijgt ergens op aarde een kind deze afschuwelijke diagnose. Als ouder weet je wat dat betekent: de kans bestaat dat je kind gehandicapt raakt, en verstoten wordt uit de gemeenschap en de rest van zijn of haar leven in eenzaamheid zal doorbrengen.

Stap voor stap lepra de wereld uit helpen

Lepra is in ieder opzicht onmenselijk. En ook zo verschrikkelijk onnodig, want voor slechts €35,- kunnen we leprapatiënten zo vroeg mogelijk opsporen en behandelen. Dat is zo ontzettend belangrijk, zeker bij kinderen . Als we dit consequent volhouden, krijgen we lepra uiteindelijk de wereld uit. De enige manier om dit te bereiken is met standvastigheid. Doorgaan. Niet stoppen. Structurele hulp geven. Waarmee we in staat zijn om gebieden waar lepra heerst planmatig aan te pakken. En om zo stap voor stap lepra de wereld uit te helpen.

Subi 600x401

Lees de indringende verhalen van kinderen met lepra >>

Toekomst zonder lepra

In 2018 staan we extra stil bij alle jongens en meisjes die door lepra een handicap oplopen. Veel mensen sluiten hun ogen voor deze kinderen. Jij toch niet? Voor €35 voorkom je dat een kinderleven onnodig door lepra verwoest wordt. Sluit je ogen niet en geef een kind een toekomst zonder lepra.

Help jij mee kinderen met lepra te genezen?

Ieder kind dat met lepra besmet raakt, is er één teveel. Geef €35, want bij vroege opsporing is lepra nog te genezen. Help vandaag een kind met lepra!

Dank je wel

200 voorlichtingsfolders over lepra Oriented on their rights

Behandelen van een leprapatiënt New cases

Huisbezoeken en screenen van familileden SDR

Training van een traditionele genezer of medicijnverkoper Trained in self care

Mobiliseren en trainen van een groep dorpsbewoners Self care groups

In 2017 hebben we circa 50.000 nieuwe patiënten opgespoord en behandeld. Help jij dit jaar (weer) mee?

Ja, ik help mee!

Ik doneer..

Eenmalig
Maandelijks