Header projecten pagina

Leprastichting projecten

Lees hier meer over onze lopende projecten

projecten banner brazilie

Projecten in Brazilië >>

projecten banner india

Projecten in India >>

projecten banner indonesie

Projecten in Indonesië >>

projecten banner mekong

Projecten in Mekongregio >>

projecten banner mozambique

Projecten in Mozambique >>

projecten banner nepal

Projecten in Nepal >>

projecten banner nigeria

Projecten in Nigeria >>

projecten banner onderzoek

Wetenschap en innovatie >>

projecten banner pleitbezorging

Lobby en pleitbezorging >>

Projecten uitgelicht

Droomproject banner Droomproject: Stop Leprabesmetting!

Het is onze droom om de besmetting met lepra te stoppen, zodat lepra niet langer levens verwoest door handicaps en sociale uitsluiting. Het was onmogelijk om lepra vast te stellen en te behandelen voordat de eerste symptomen zich vertonen… tot nu toe! Voor een definitieve wereldwijde doorbraak zijn vroege opsporing en een preventieve behandeling gedurende de incubatieperiode cruciaal. Lees meer >>

Project Berani Arry in Papoea

Project Berani bereikt ontoegankelijke gebieden in Papoea

Veel Papoea’s leven onder moeilijke omstandigheden in afgelegen, ontoegankelijke gebieden. Hierdoor is het werk van de Leprastichting in Papoea op zijn minst uitdagend te noemen. Lees verder >>
Major donor sari banner

Project: ‘Het stigma voorbij’ in Oost-Java

Al eeuwenlang worstelen leprapatiënten met stigma: en krachtig negatief sociaal stempel dat de manier beïnvloedt waarop zij zichzelf zien en gezien worden. Lees verder >>
men at health centre 2

Succes in Mozambique

Medio 2015 startte de Leprastichting met een innovatief project in de provincie Zambezia in Mozambique. In vier districten (Ile, Gile, Lugela and Pebane) bestrijden we lepra tegelijk met lymfatische filariasis (ook wel olifantsziekte genoemd). Nu, een jaar later, hebben we al veel bereikt. Lees verder >>

Grote schenking of donatie

Voor een aantal grote projecten is het mogelijk om specifiek voor een project te doneren. Bij grote schenkingen van 1000 euro en meer gaan we graag met u in gesprek om de mogelijkheden met u door te spreken, zoals het schenken aan een specifiek project of thema. Daarnaast houden wij u graag op de hoogte van de resultaten van uw bijzondere gift >>

Fiscaal aftrekbare giften

Samen kunnen we lerpaverspreiding halt roepen en leprapatiënten een toekomst bieden. Bij schenkingen aan een erkend goed doel zoals de Leprastichting gelden fiscale voordelen. Zo zijn schenkingen aan een goed doel aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.